Guten Abend Meine Freunde ;)
Nie, nie nie martwcie się ze mną wszystko dobrze :P
Kochani święta święta i po świętach, dobrze że dzieci mają ferie do końca tygodnia to i ja mam trochę wolnego.
A jak tam Wam minęły Święta, nam bardzo szybko, ale w bardzo miłej, ciepłej rodzinnej atmosferze.
Na początku kilka słów skąd taki temat, zainspirował mnie (jeżeli można tak to nazwać) wypadek o którym Wam ostatnio pisałam. Mężczyzna który kierował autem, był pod wpływem alkoholu, co prawda nie wiem ile dokładnie miał promili, ale to w tym momencie nie jest istotne, dodatkowo jechał z niedozwoloną prędkością. Oczywiście w dalszym ciągu nie życzę mu niczego złego, ale już mu nie współczuję, bo sam przez własną głupotę naraził życie swoje i swoich pasażerów, w tym 7 letnie dziecko.
Jeżeli chodzi o przepisy ruchu drogowego w Niemczech to w większości są one identyczne jak w Polsce. Poniżej przedstawię Wam pokrótce kilka które wpadły mi w oko :)
1. Czerwone światło - za przejechanie na czerwonym świetle grozi mandat, i jest to poważne wykroczenie. Wszystko zależy jeszcze kiedy na to skrzyżowanie wjechaliśmy. Jeżeli to jest zaraz po zapaleniu czerwonego światła (do 1 sekundy) to czeka nas 1 punkt i 90€ mandatu, jeżeli manewrem tym stworzyliśmy zagrożenie to czekają na nas 2 punkty i 200€ oraz utrata prawa jazdy na miesiąc, jeżeli spowodowaliśmy wypadek to 240€, 2 punkty i utrata prawa jazdy również na miesiąc. Jeżeli światło czerwone było zapalone dłużej niż 1 sekunda wówczas w każdym przypadku grozi nam utrata prawa jazdy na miesiąc i mandat od 200€ do 360€.
2. W Niemczech inaczej niż w Polsce nie jest obowiązkowe używanie świateł. Oczywiście mamy obowiązek używania ich kiedy warunki atmosferyczne tego wymagają i w tunelach. Musimy też pamiętać, żeby światła były właściwie ustawione i były użyte odpowiednie żarówki.
3. Kolejną ważną rzeczą na jaką tutaj Policja zwraca uwagę jest zachowanie odpowiedniej odległości od pojazdu z przodu oraz od pobocza. Niedostosowanie odpowiedniej odległości jest obok nadmiernej prędkości główną przyczyną wypadków. Obowiązuje tutaj zasada 50% prędkości, czyli jeżeli mamy na liczniku 80km/h to nasza odległość powinna wynosić 40m itd.
4. Alkohol - w Niemczech dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi to 0,5 promila, chyba, że jest się młodym kierowcą (prawo jazdy do 2 lat) lub młodym człowiekiem (do 21 roku życia) wówczas jesteśmy na tzw. okresie próbnym i wówczas dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi to 0,0 promila.
Moim zdaniem mimo wszystko jeżeli podejrzewamy, że coś możemy mieć we krwi lepiej w ogóle za kierownicę nie wsiadać, nawet jeżeli uważamy, że mieścimy się w dozwolonym zakresie, ponieważ, jeżeli będziemy brać udział w wypadku, nawet jeżeli to my jesteśmy poszkodowani poniesiemy za to karę i będziemy traktowani jako sprawcy wypadku, a wszystko przez ten alkohol.
5. Pasy bezpieczeństwa - podobnie jak w Polsce, muszą być zapięte i koniec kropka. Dzieci do 12 lat lub do 150cm wzrostu, również muszą być przewożone w specjalnych fotelikach lub na podstawkach. Za niezapięcie pasów odpowiada każdy dorosły, a także kierowca, zwłaszcza za nieodpowiednie przewożenie dzieci, za to również odpowiedzialni są rodzice.
6. Prędkości w terenie zabudowanym - 50km/h,, chyba że jest to teren koło szkoły, przedszkola itp to 30km/h lub kiedy jest to strefa zamieszkana, o czym informuje znak wówczas również 30km/h. Na drogach ekspresowych 130km/h, natomiast co do autostrad to jeżeli znaki nie określają inaczej to prędkość jest nieograniczona, ale zalecana prędkość to 130km/h, inaczej jest z młodymi kierowcami, wówczas prędkości maksymalne są dla nich nieco niższe.
7. Obowiązkowo samochód musi być wyposażony w trójkąt, apteczkę i kamizelkę odblaskową.
Kochani na tym dzisiaj zakończę, w którymś z kolejnych postów postaram się jeszcze uzupełnić listę o kilka dodatkowych przepisów.
Szerokiej drogi Kochani!!!
Samo przestrzeganie przepisów ruchu drogowego jest ważne bo w przypadku jakiejś kolizji czy wypadku na pewno firma ubezpieczeniowa będzie chciała się temu bliżej przyjrzeć. Mimo wszystko mi udało się znaleźć bardzo tanie OC https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ i staram jeździć się tak, aby nie powodować i nie generować żadnych szkód na drodze.
OdpowiedzUsuń