W kolejnych postach chciałabym opisać kilka istotnych spraw, które należy załatwić w pierwszej kolejności po przyjeździe. I tak pierwsza i jedna z ważniejszych - meldunek.
Meldunku należy dokonać do 7 dni od przyjazdu, jeżeli planujemy zostać tutaj dłużej niż 3 miesiące. Jeżeli zrobimy to później to teoretycznie nic nam nie grozi (ponoć, nie sprawdzałam tego osobiście :P ) ważne żeby zameldować się przed upływem tych 3 miesięcy, jeżeli zaniedbamy tego może czekać nas kara grzywny lub problemy z Urzędem Imigracyjnym.
Przed zameldowaniem musimy mieć uregulowaną sprawę z mieszkaniem, czyli np. podpisaną umowę ze spółdzielnią. Dokumenty, które będziemy potrzebować to dokument potwierdzający posiadanie mieszkania, dowód osobisty oraz formularz rejestracyjny. Jeżeli jesteście tutaj całą rodziną, przy meldunku potrzebna jest tylko osoba na którą jest mieszkanie, tak było w naszym przypadku, a nasze potrzebne były tylko dowody.
Meldunku dokonujemy w odpowiednim Urzędzie dla Zwickau jest to Buergerservice Haupmarkt 1,
Poniżej dokumenty, które będziemy musieli wypełnić przy meldunku, i nie przejmujcie się jeżeli nie będzieci czegoś rozumieć, i nie będziecie ich w stanie wypełnić samodzielnie, we wszystkim pomogą Wam urzędnicy.
- potwierdzenie posiadania mieszkania podgląd
- formularz rejestracyjny podgląd
Wszystkie inne potrzebne informacje znajdziecie również na stronie Urząd Zwickau - meldunek
Dokonanie meldunku jest bezpłatne.
I to chyba tyle w tym temacie... acha tutaj (w Zwickau) nie potrzebujemy czekać na terminy jak to jest np. w Berlinie, tutaj może nie jest to załatwiane od ręki i zależy od ilości interesantów w danym momemencie ale idzie to dosyć szybko, chyba, że mamy tyle szczęścia że poza nami nie ma nikogo wtedy to trwa zaledwie kilka minut.
Jeżeli coś pominęłam a jest to ważna informacja proszę Was o uzupełnienie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz